23/01/2023

על יזמות עסקית ואופנה

שיחה עם רונית ים

נתחיל מההתחלה, מאיפה הגיע השם “רונית ים”? ברור שאת אוהבת ים אבל מי באמת המציא את זה ?

השם רונית ים הגיע מהים.
עוד הרבה לפני עידן הפייסבוק והרשתות החברתיות, הייתי נוהגת לשבת בחוף עם מזוודה קטנה ומשייפת סנפירים (הלוגו). עוברי אורח שהיו רואים אותי, התעניינו ורכשו ממני סנפיר על חוט מעור. אותם לקוחות ראשונים שמרו אותי בטלפון בתור “רונית מהים” או “רונית ים” כשנפתח עידן הרשתות החברתיות, הבנתי שאם ארשום רונית קופל, אף אחד לא יקשר אותי לזאת מהים שעושה תכשיטי סנפיר, וכך נשאר השם רונית ים. בהמשך דרכי, השם הפך לסימן מסחרי רשום ולשמי המקצוע.

מה גרם להחלטה לנסוע לתקופה בקוסטה, ואיך ההרגשה להיות רחוקה מישראל לזמן כה ממושך?

ההחלטה ליסוע לקוסטה ריקה הגיעה ממקום שסטרס והמון עבודה מקשים עלינו להיות מי שאנחנו באמת ולא משאירים לנו מקום לנשום להתמלא בהשראה ולדייק את מי שאנחנו באמת. שנה שעברה ביקרנו בקוסטה ריקה, התחברתי מאד לכל צדף וגל, והחלטתי שתוך שנה אני ממנה צוות מקצועי ששולט בכל השלוחות המקצועיות בחברה ומשחרר אותי להיות מי שאני ולעשות מה שאני הכי טובה בו. כאן, אני מדויקת ללא הסחות דעת, עובדת בצורה הרבה יותר מקצועית ומסודרת בכל הקשור ל back Office שלי ולקריאייטיב.
במקביל, מצאתי שאני מתאימה מאד לאיזור בכל מה שאני מייצרת ועושה, והבנתי שאוכל לנהל שני בסיסים בעולם בצורה עשירה ומאושרת.

האם את עדיין עושה הליכות בחוף ?מה החוף האהוב עלייך היום בארץ / בעולם?

התחלתי את רונית ים בחוף הצוק במסגרת הליכות הבוקר. היום אני מעבירה את הבקרים בחופי מל פאיס, הרמוסה וסנטה תרזה. המקום הזה ממלא אותי כל יום מחדש והראש עף לעוד כיוונים. החוף המועדף עלי היום בעולם הוא החוף כאן בסנטה תרזה, יש כאן קסם של ג’ונגל, פראיות ובתוליות.

במהלך השנים צפיתי בך מהצד, אני יודע שעברת כמה גלגולים ולעיתים צצו קשיים, האם הגעת היום למקום שמח עם החיים שלך והמותג?

עברתי המון קשיים במהלך העשרים שנה שאני קיימת. מבחני תחרות, העתקות מוצרים ושינויים בלי סוף. נשארתי נאמנה למי שאני ולא סטיתי מהדרך שלי.
אלוהים הוכיח לי כל פעם מחדש שהוא מלטף אותי ודואג לי, ושאני עושה נכון במקום הנכון. אני מובלת ע”י אינטואיציה אישית ורגשית ולא התאכזבתי מעצמי אף פעם. הייתה שנה שבה התחלפו אצלי הרבה עובדים, והסטרס הביא אותי עד למצב של שיתוק בפנים. בנקודה הזאת הבנתי שעלי לשחרר קצת מהמושכות, להיעזר באנשים טובים, לחלוק מה שאני פחות טובה בו ולהגשים כל פעם לחלום חדש. המשברים הביאו אותי להבין שכל כישלון הוא שיעור, שהכל אפשרי בקצב מסוים ובראייה חיובית.

 

מהן התובנות העיקריות שלך היום שאת מסתכלת 15 שנה אחורה על תעשיית האופנה בארץ?

העבודה והייצור בגבולות ישראל היתה לא פשוטה. כולם מושכים לכיוון אינטרסנטי וקיימות הרבה הוצאות מיותרות.
בחו”ל למדתי לעבוד בצורה הרבה יותר מכובדת, בשכר הוגן ותוצאה מהירה ומדויקת יותר, הן ברמת החומרים והן ברמת הגימור. לצערי, כיום אני מייצרת את כל האופנה שלי מחוץ לגבולות ישראל בצורה שמאד מכבדת את עצמה ואותי. תעשיית האופנה היא קשה ותחרותית. מניסיוני, אני יכולה לייעץ שהכי חשוב להישאר נאמנים למי שאתם ולמה שהמותג שלכם מייצג. לא לנסות להיות כמו מישהו אחר או מותג אחר.

בעיני את סמל ליזמית חופשיה, עצמאית ועוצמתית. בתור אשת עסקים, אילו טיפים היית נותנת לצעירים/ות אשר רוצות לפתוח מותג עצמאי? האם אי פעם הרגשת יחס שונה מאנשים עצם היותך אישה או שהעניין המגדרי היה זניח?

אף פעם לא הרגשתי שונה מעצם היותי אישה. העוצמות מגיעות מבפנים, האמנות והיצירה הן ערוצים העוברים דרכנו בין אם אני אישה או גבר.
הייתי ממליצה לכל אמן להישאר כזה ולתת לאחרים לנהל לו את מאחורי הקלעים שעמוס בתפקידים ובנקודות שיכולות רק להזיק למי שהוא.

רונית לובשת טופ קהיקו BALI TOP ותחתון קהיקו MEXICO BOTTOM

אנו לקראת שת”פ זו השנה השלישית RONIT YAM BY KAHIKO , מה קהיקו מסמל עבורך?
מהם הדגמים האהובים עלייך? 

בגדי ים אף פעם לא היו הלחם והחמאה של העסק שבניתי אך תמיד היה ברור לי שהם חלק מהשפה שלי. כשהכרתי את קהיקו, התאהבתי. הבנתי שהבדים והיצירה הנכונה מתאימים לי בול. הבנתי שהגזרות נכונות למי שאני ולמה שאני הכי דוגלת בו. שיתוף הפעולה של קהיקו איתנו מאד מוצלח.
אני יכולה לבחור את הדגמים שמייצגים את מי שאני, כמו גם את הצבעים המתאימים לקולקציה שלי. קהיקו ורונית ים מוכיחות את עצמן כבר שנה שלישית, אין ספק שאנו צועדות בשביל הנכון .
הגזרות האהובות עלי בביקיני הן החזייה הספורטיבית 9 CLOUD והתחתון ביייסיק האוליטמטיבי MEXICO לנוחות מרבית. בבגדי הים השלמים אני מעדיפה את גזרת ANTIGUA. הם המייצגים אותנו באיך שאנו אוהבים את החופש עם הנוחות שבללכת עם בגד ים. הבדים ממוחזרים ומובחרים, אין כמעט תפרים והכל מחמיא לגוף.

איך זה לשלב את ביתך שי בעסק עם המותג החדש שלה SENSEA?

זאת השנה השלישית ששי הבת שלי נכנסה איתי לתוך היצירה והסטודיו והקימה בו מותג בת משלה הנקרא sensea .
שי לקחה ממני את כל החידושים והוסיפה לכך את ניהול החנות והעובדים. היא מאפשרת לי להיות יותר קריאטיבית ,יצירתית ולעסוק במה שאני הכי טובה בו.
במקביל היא מפתחת את מותג הבת שלה בהצלחה רבה ומוכיחה כי מעץ תפוחים לא נופלים אגסים. זו גאווה גדולה ויותר מזה אושר גדול להפוך לסטודיו משפחתי ממונף ומדויק.

תני לי 2 דברים אשר מעניקים לך הכי הרבה השראה?
הטבע, העולם השלישי, הנוחות הפשטות.
כל דבר שאני פוגשת בדרכי מזכיר לי מה אני צריכה להיות והיכן לדייק.
זה יכול להתבטא בתמונה יפה או בפנים מוארות.
זאת השראה.

רונית ים וביתה שי

ENJOY OUR PLANET

KAHIKO כאן בשבילך שתרגישי הכי חופשיה ומיוחדת!

כל בגדי הים שלנו עשויים מבד אקולוגי פרימיום ומאופיינים בנוחות של גזרה ללא תפרים.

פלסטיק
לפני מיחזור

גריסת הפלסטיק
לכדוריות

חוט פוליאסטר ארוג
לבד אקולוגי חדש

בגד ים KAHIKO אקולוגי
שנותן ומחזיר אהבה לסביבה

קראי עוד

מדריך המידות שלנו

חלק עליון

חלק תחתון

בגד ים שלם

מכנסיים

שמלה

חולצה

מה מידת החזיה שלך?

A

B

C

D

DD

E

מה מידת התחתון שלך?

34

36

38

40

42

מה מידת המכנסיים שלך?

34-36

36-38

38-40

40-42

מה מידת השמלה שלך?

36-38

38-40

40-42

מה מידת החולצה שלך?

36-38

38-40

40-42

מה מידת החזיה שלך?

A-C

B-D

C-DD

D-DD

DD

מה מידת התחתון שלך?

34-36

36-38

38-40

40-42

42-44

S

Your kahiko size

עדיין מתלבטת? צרי קשר