תלמה ועידן קורצמן, בעלים
שמחות להציג בפניכן: אותנו! כדי שנכיר קצת יותר מקרוב, ביום עבודה בסטודיו שלנו ברמת השרון (שדרך אגב, פתוח לביקורים במשך כל השבוע!)
תלמה, מעצבת, מייסדת ובעלים
לעבוד יחד כזוג זו חוויה מיוחדת! כל אחד יודע את הדברים להם הוא דואג ואחראי ועושה את זה הכי טוב שאפשר. תמיד מגבים אחד את השני ודוחפים יחד קדימה. לשנינו יש מטרה משותפת מאוד ברורה: שקהיקו יצליח, יצמח ויתפתח. שותפות בזוגיות מנטרלת את האגו וזה יתרון גדול להצלחה. יחד עם זאת ישנם גם רגעים יותר מאתגרים, ואז המטרה היא לדעת לעשות את ההפרדה.
הערכים של קהיקו נולדו מתוך מקום אורגני. גדלתי בבית שדגל בערכים סביבתיים ולכן לייצר בדרך שמתחשבת בסביבה הגיע באופן טבעי וזה קו מנחה עבורי.אני לא אתפתה לייצר בדרך או בסביבה שלא דוגלת בערכים אלו. להצליח לשלב בין העולמות של קהיקו, הערכים והלייף סטייל שלי זה מה שעושה אותי מאושרת ונותן לי דרייב להמשיך. נותן לי תחושת סיפוק גדולה.
האהבה לטבע כמובן מגיעה מחיבור מהבית בו גדלתי, ואח”כ הלאה בחיי הבוגרים בטיולים וחוויות שצברתי לבד וביחד עם עידן. אני שמחה להעביר הלאה לילדים שלנו את האהבה והכבוד לטבע, ההבנה שהטבע היה פה לפנינו ואנחנו צריכים לכבד ולשמור עליו, הלוא הוא חזק מאיתנו וישאר פה עוד אחרינו.
תהליך יצירת הקולקציה לוקח כמה חודשים, מתחילים בקיץ תוך כדי יציאה של קולקציה לאוויר ומתכננים כבר את העונה הבאה במקביל. אני אוהבת להקשיב ולשמוע פידבקים מהלקוחות שלנו ומיישמת את התובנות בקולקציות העתידיות. בדר״כ אני מתחילה לבנות קולקציה עם פלטה צבעונית והדפסים שילוו אותה.
אני בוחרת את הצבעים וההדפסים מעולמות הטבע שמספקים לי הכי הרבה השראה, מטיולים בעולם, שירים, תרבויות. במקביל לחלק היצירתי יש גם את הצד העסקי, יחד עם עידן, אנו מגדירים מטרות ויעדים. עידן רואה יותר את הפרקטיקה ואני את המוצר, את הסיפור.
עידן, פיתוח עסקי ובעלים
אני חושב שכמו כל דבר בחיים שלנו, הכל זרם באופן אורגני.
עוד בימים שפתחתי את העסק הראשון שלי (ביה”ס לגלישה קאנטרי בחוף הצוק), תלמה הצטרפה אלי בקיץ וניהלה את ההרשמה. כך שלעבוד ביחד זה לא דבר חדש לנו.
בקהיקו, העבודה יכולה להיות אינטנסיבית ולעתים קשה לעשות את ההפרדה בין החיים האישיים לעבודה. המפתח לצלוח את האתגר הזה הוא לדעת מתי לסיים את יום העבודה, לעשות “קאט” ולהתרכז בדברים החשובים לנו מכל – הילדים, המשפחה, התחביבים, הטיולים וכו’. זה לא תמיד קל, אבל בהחלט אפשרי!
תלמה מגיעה מבית עם גוון אלטרנטיבי, כך שהיא מגיל צעיר נחשפה לאורח חיים בריא ואהבה לטבע. אצלי ההורים אהבו לטייל בעולם ולראות נופים מדהימים. עבורי, הטיול לסרי לנקה ואוסטרליה בצעירותי היה מפנה בכל מה שקשור לתזונה בריאה יותר (משתדל חח) והערכה לסביבה ולטבע. לשמחתי, יצא לי ליזום ולהשתתף בכמה פרויקטים לטובת הסביבה, כגון ימי ניקיון חופים, גיוס כספים לעמותת “צלול” ועוד.
זו הרגשה נהדרת לתרום לסביבה ומשהו שבהחלט הייתי רוצה להעביר הלאה לילדים.
לסיכום, ומבלי להתפלסף יותר מידי, קחו אתכם את הזבל מהחוף! השאירו רק עקבות
ועוד דבר – אני ותלמה מאמינים באיזון ולא בקיצוניות. חשוב לאכול בריא אך אין שום בעיה מידי פעם גם להנות מהנאות החיים הפחות “בריאות”. כמו כן, חשוב לדעת לקחת חופשה שאפשר, לדוגמא עכשיו אני כותב ממרוקו המדהימה.
תלמה מעצבת כל כך מוכשרת, שאני סומך עליה בעיניים עצומות שתדע להביא את הקו המדויק של קהיקו, והיא תמיד מפתיעה ומתעלה. מהצד שלי, אני רואה יותר את המספרים והכמויות, היעדים, התזרים וכו’.
העבודה היא משותפת, סנכרון בין היצירתיות של תלמה, למציאות של השוק והמטרות של קהיקו. בעיקרון פיתוח קולקציה לוקח כמה חודשים, והשאיפה שלנו היא תמיד להיות מוכנים בזמן. אנו לוקחים בחשבון בלתמי”ם, עולם האופנה דינאמי וצריך לדעת להגיב מהר.
קולקציית חורף 22/23 היא קולקציית החורף הראשונה של קהיקו. רצינו לגעת בזה המון זמן והשנה הבשלנו לכדי עשייה. 2022 הייתה שנת שינוי עבורנו, תלמה עיצבה את קולקציית הלאונג’ והוספנו עוד כמה מוצרים משלימים אשר תואמים את הקו שלנו. השאיפה היא להגדיל את מגוון המוצרים ולתת מענה ללקוחות שלנו במהלך כל השנה. החוזקה שלנו היא עדיין בגדי הים וביגוד הריזורט, וזה משהו שאנחנו מרגישים שיש לנו ייחודיות בו. מבחר האקססוריז מתרחב משנה לשנה ואנו בהחלט רואים את קהיקו כעסק רב עונתי שמציע חווית ריזורט במהלך כל השנה, לא רק בקיץ.
בחירת המוצרים שלנו מאוד סלקטיבית, אנו משתדלים להביא אך ורק מוצרים איכותיים עם ערך סביבתי/אקולוגי , מוצרים אשר מדברים את הסיפור של קהיקו.
דנה גלפז, מנהלת שיווק ואתר